26 maj 2010

Underbar morgon


Jag var ett vark i morse när jag vaknade, helt slut som artist. Det hel beror helt sonika på att jag spenderat mina nätter med trevligt sällskap och lite för mycket vin, så att jag var sen i morse var väntat.
Jag sprang till bussen, hann precis med den, tänkte i mitt stilla sinne " God damn vilket flyt!".
Hoppar av vid centralen för att byta buss, ser då att min andra buss precis kör in vid busshållsplatsen, får springa till bussen även denna gång och hinner precis med den - lycka!
Jag sitter där och tittar ut genom fönstret, lyssnar på min musik när det helt plötsligt slår mig att jag inte har en aning om var var jag är...
Jag börja få lite panik.. inser att klockan är strax innan 08.00 och just denna dag av ALLA dagar kan jag inte vara sen eftersom vi har månadsmöte med sales&marketing.
Panik! Hoppar av bussen mitt ute i ingenstans, väntar på vad som känns en evighet på nästa buss som ska ta mig in mot stan igen, väl framme vid min normala busshållsplats missar jag min buss med 10sek... Ser hur den precis lämnar hållplatsen när jag för tredje(?!!) gången denna morgon springer till bussen. De 12 minuter som det tog innan nästa buss kom kändes som en evighet.
Jag var på jobbet 08.15, mötet började 08.30.
//C.

Inga kommentarer: